Eef's Australian Dream

I'm Leaving On A Jet Plane...

Als ik hier zo zit, op het gras aan het water. De skyline van Sydney als ik naar links kijk, de Sydney Harbour Bridge en het Oprah House als ik naar rechts kijk, kan ik het niet helpen een traantje te laten.
Ik denk terug aan dat moment, acht maanden geleden. Ik wist niet of ik het wel zou kunnen, zo lang van huis, naar de andere kant van de wereld. Ik was er zeker van dat ik ontzettende heimwee zou krijgen en velen van jullie waarschijnlijk met mij.
Daar kan ik nu om lachen. Wat ik wel weet is dat mijn heimwee nu al is begonnen naar dit land, mijn land: Australië. De mensen, de sfeer, de vrijheid.

Natuurlijk mis ik thuis ook en is er een deel van me wat dolgraag naar huis wil. Op naar het normale leven. M'n familie, vrienden, collega's, ik heb jullie ontzettend gemist. De bruine boterham met kaas, kroketten, gekookte aardappelen en groenten van mams, boodschappen doen bij de Appie, de koffieklutsvan collega's,een drankje doen in de pub, kopje thee met m'n vriendinnetjes. Hebben jullie nog even?

Maar toch, ik kan het niet geloven. Mijn laatste daagjes Australië. Mijn avontuur is over. Acht maanden lang heb ik hier geleefd, me ontzettend thuis gevoeld. Zo veel gezien, zo veel gedaan.
Het voelt alsof er nog maar weinig is wat ik niet aankan.

Natuurlijk is er nog zo veel van de wereld wat ik nog niet gezien heb, maar deze prachtige reis, deze geweldige ervaring, neemt niemand meer van me af.
De herinneringen zitten voor altijd in m'n hoofd.
Ik kan niet wachten om straks met de vrienden die ik hier heb ontmoet af te spreken. Foto's kijken, verhalen delen, herinneringen ophalen. Want daar zal ik het voorlopig mee moeten doen. Voorlopig zeg ik, want ik kom terug. Ik kom zeker terug.

Ik zeg voor de laatste keer gedag tegen een kamergenootje. Zij is net begonnen met haar avontuur.
Ik pak voor de laatste keer de trein naar Sydney Airport en kijk met jaloezie naar de kersverse backpackers die net het vliegtuig uitstappen. Ook zij beginnen net aan hun avontuur.
Ik check voor de elfde keer in acht maanden in, doe m'n riem en horloge af, pak m'n laptopje uit en loop voor de laatste keer door de douane.

Een hele hoop ervaringen en vrienden rijker, een paar kilo's aangekomen en wat blonder haar, bepakt met tassen vol souvenirs. Ik kijk met een lach en intens gelukkig nog een laatste keer achterom en stap het vliegtuig in, op naar huis.

Ik zie jullie op Schiphol!

Reacties

Reacties

Michelle

Hej lief vriendinnetje!
Wat een ontzettend mooi berichtje heb je er weer van gemaakt, geeft denk ik goed weer hoe je de afgelopen maanden hebt beleefd. Ik kan me voorstellen dat je t jammer vind dat dit avontuur (maar er volgen er vast meer!) afgelopen is maar stiekem kan ik ook niet wachten op morgen, dat ik je weer lekker kan knuffelen!
goede reis en tot snel :-)

Deborah

Lieverd, wat een kippenvel. Zo mooi je reis en zo gaaf om je gevolgd te hebben! Ik vind het zo balen dat ik je niet op kan halen van Schiphol... een hele goede vlucht en tot heel snel! En ik hoop dat we elkaar niet alleen in NL mogen zien onder 't genot van kaas, drop en al 't Hollands.. om daarna hopelijk samen een keer een Barbie te organiseren hihi.. Tot heel snel en ontzettend welkom weer in Nederland!
Dikke kus

Wil

Welkom thuis Eveline,het was een mooi avontuur voor je .
Groetjes Wil

Jen

Hey Eef,
Wat fijn je binnenkort weer op de afdeling te hebben.
Ennuh je koffiekluts staat klaar!
Tot snel

Quirine (Kiwi)

Ha lief peertje!
Oh meissie toch, nu alweer weg?
Ik wens je een hele goede reis toe en succes met alle gedachtes, gevoelens en herinneringen die door je heen vliegen onderweg naar huis. Maak er maar mooie dromen van, dan zijn die vluchten zo voorbij!
Hoe laat kom je aan hier? Wat is je vluchtnummer? Dan volg ik nog even je laatste vliegtuig op internet, toch nog een extra stukje reisverslag ;)

Dikke kus,

Quirine (en Remie)

Femke

Wat mooi geschreven!! En ik ben toch wel erg blij dat je morgen weer lekker thuis komt. Ik zie je morgen!
Doe het laatste stukje nog even voorzichtig en tot snel!
Dikke kus Femke

Chermaine

Hey Peer! Ik heb met heel veel plezier al je verhalen gelezen! Meid, wat heb jij genoten! En dat heb je verdient ook! Ik ga je verhalen nog missen ;)
Het zal raar zijn om weer thuis te komen, maar weet zeker dat je daar ook weer zo aan gewend bent hihi! Goede reis terug! En we moeten snel maar weer s afspreken!

Liefs, Cher

Miran

Ik krijg er zelf bijna heimwee van....
Tot morgen lief!

Linda

Welkom thuis lieve Eef!

Geweldig jou verhalen! Je hebt een top tijd beleefd in jou land, Australië!!!

Zie je snel weer op de afdeling!

X Linda

Alice

Hoi Eef,

Wat zijn die maanden omgevlogen, en wat zal je veel te vertellen hebben over je grandioze tijd in down under. Ik heb genoten van je vlotte en humoristische verhalen.
Welkom terug,ook in het Maasstad, zie je snel weer met het bakkie kluts ( ik dacht dat jij thee dronk) om al je verhalen aan te horen.
En vergeet de foto's niet.

Alie

Lieve Eveline,
Ja geloof wel dat het heftig zal zijn na 8 maanden afscheid nemen van een inmiddels voor jou dierbaar land.
Natuurlijk is het ook een mooie ervaring geweest.
Maar ik weet ook dat hier in Vlaardingen heel wat mensen met smart op jou wachten.
Eveline, ik hoop je na 15 mei bij Pa en Ma een keertje live te zien en te spreken.

Groetjes,liefs,
Alie

Miranda Allenstein

Hoi Eveline,

Heb ontzettend genoten van je enthousiaste reisverhalen! Ik heb je op de voet gevolgd op deze site en heb respect voor je levensvreugde, denk dat heel veel mensen daar van kunnen leren, waaronder ikzelf! Leuk dat je weer terug naar het maasstad komt, je bent meer dan welkom!

Liefs Miranda

Maaike

Krijg gewoon kippevel van je berichtje! Wat heb jij een mooi avontuur beleefd. En idd, niemand zal je dit ooit nog afnemen.

Tot snel op de afdeling!

Jantine

Hoi Eef welkom terug in Nederland, het zal weer een hele omschakeling voor je zijn! Heb genoten van al je verhalen en prachtige foto's. Leuk dat je weer op de afdeling komt werken! groetjes

Anke

Hoi Eveline,
Ik moest even slikken bij het lezen van je laatste verhaal.Wat kan je dat toch allemaal mooi verwoorden !
Ik heb genoten van al je belevenissen en je mooie foto's.
We zien uit naar je terugkomst op de afdeling.
Leuk dat je de laatste week in het Zuider nog mee maakt !
Zie je gauw,
Groeten,Anke

Marienke

Welcome back!!!!
Heb genoten van je verhalen hoor
Ga je snel weer live te zien, gezellig !!!!!
x

Arthur

Hee lieve Peer.

Het was een genot om mee te mogen reizen dmv je blogs:)! Welkom thuis!

Arthur

Pauline

Hee Eef,
Welkom terug!! Ik heb inmiddels best wel wat verhalen gemist van je blog (was druk met school en huis) maar dat haal ik nog wel in want ik ben erg benieuwd hoe het daar was!
Hoop een keer bij te kletsen en de reallife verhalen te horen en uiteraard de foto's te zien.
Geniet weer van de Hollandse dingen en van je vrienden en familie om je heen. Koester de mooie herinneringen!
Liefs, Pauline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active