Eef's Australian Dream

6000 Steps, 3 Sisters, 1 Proposal

Prinses Peartree was blij dat ze na twee maanden weer lekker op pad kon. Ze had gehoord van een betoverende plaats, The Blue Mountains. Een plaats die ze tijdens haar reis niet mocht missen. Dus op naar The Blue Mountains met een groep andere reizigers.

Vol goede moed begonnen de Prinses en haar medereizigers aan de eerste wandeling door de valleien van The Blue Mountains. En betoverend was het. Diepe, groene dalen. Hoge, blauwe bergen. Prachtig.

Dan laat Tourguide Keno, altijd in voor een uitdaging, hun een waterval zien. Deze leek wel eeuwig naar beneden te vallen en maakte de reizigers nieuwsgierig. Wie in was voor wat beweging, nam de trap naar de bodem van de waterval. Dit was de moeite waard en Prinses Peartree had even de neiging om haar eigen 'Herbal Essences' momentje te creëren onder de waterval. Na de traptreden allemaal weer beklommen te hebben, ging de reis verder in de voetsporen van Charles Darwin, een man van wie Koning Peartree, de vader van de Prinses, groot fan is.

De tweede wandeling was er één met mogelijk nog meer traptreden, en leidde de groep via mooie uitzichten en grotten naar the Three Sisters. Tourguide Keno vertelt de legende:

Eeuwen geleden, in de tijd van de Aboriginals, leefde er een Aboriginal Tovenaars Familie van twee ouders met hun drie dochters. Iedere dag bestond uit hard werk en op een dag zegt Moeder tegen Vader dat het zijn beurt is om op de kinderen te passen. Vaders werk bestaat uit jagen, en hij vraagt zich af hoe hij dat met drie tienerdochters gaat doen. Dan bedenkt hij een plan. Hij brengt zijn dochters boven op een berg en zegt: 'Jullie blijven hier zolang ik beneden in de Vallei aan het jagen ben. Jullie kunnen mij vanaf dit punt zien en als er iets mis is, hoeven jullie alleen maar te roepen en dan ben ik bij jullie'. Zo gezegd, zo gedaan en Vader vertrekt naar de Vallei om te gaan jagen. De dochters proberen zich te vermaken op de berg, maar zijn al snel verveelt. Ze proberen een spelletje; wie het verst een steen kan gooien. De eerste Zuster gooit, maar de steen komt niet ver. De tweede Zuster gooit, maar de steen komt niet verder. Dan gooit de derde Zuster een steen en zodra hij beneden is, horen de Zusters een doffe klap. De steen heeft een Monster in de Vallei geraakt. Hij kijkt op en ziet de Zusters. Tijd om een hapje te eten, denkt het Monster. De drie Zusters herinneren wat hun Vader heeft gezegd en beginnen te roepen. Tegen de tijd dat de Vader boven is, is het Monster al zo dicht bij zijn dochters, dat hij maar één ding kan bedenken. Hij pakt zijn toverstok en hij verandert zijn dochters in steen.Het Monster ziet zijn lunch in steen veranderen en keert zich kwaad om. Hij ziet de man die dat veroorzaakt heeft en hij zet de achtervolging in. Na een flinke tijd rennen, heeft de Vader het Monster nog steeds niet afgeschud en plotseling ziet hij een grot. Hij rent naar binnen, maar beseft dat het doodloopt. Wat nu? Hij hoort het Monster achter hem en besluit binnen enkele seconden wat hij moet doen. Hij pakt opnieuw zijn toverstok en richt hem op zichzelf. In een flits verandert de Vader in een vogel en vliegt langs het Monster de grot uit.
Op veilige afstand strijkt de Vader neer en beseft zich dan wat voor grote fout hij heeft gemaakt. Een vogel heeft geen handen. Handen om een toverstok vast te houden. Hij heeft zichzelf in een vogel veranderd en zijn dochters in steen. En zo zal het altijd blijven.

Vandaag de dag vliegt deze Lyre Bird, de Aboriginal Vader, nog steeds rond in the Blue Mountains. Voor altijd op zoek naar zijn toverstok en een manier om zijn dochters terug te veranderen.

Na deze betoverende tour door de Valleien en Bergen van The Blue Mountains, reist Prinses Peartree verder naar Canberra, de hoofdstad van dit Kingdom Far Far Away.
De Prinses is meerdere malen gewaarschuwd dat de stad stil, ongezellig en saai is, maar ze besluit toch te gaan. Ze bereidt zich voor op drie rustige dagen, waarin ze de toerist kan uithangen en haar eigen gang kan gaan.
Toen wist ze nog niet waarin deze drie dagen gingen eindigen...

Het is altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen, zo ook in Canberra. Zo was daar Adventure Andrew, Clever Cristine en Dazzling Dave. Dazzling Dave was in de stad voor zaken en komt oorspronkelijk uit Sydney. Hij trakteert de Prinses op een hapje, een drankje en een film, heel toepasselijk, the King's Speech. Ze kunnen het goed vinden met elkaar, hebben lol en het maakt Canberra iets minder stil, ongezellig en saai.
Dan breekt de dag aan dat de Prinses weer verder moet met haar reis. Dazzling Dave doet er alles aan om haar van gedachten te laten veranderen en niet in die bus naar Melbourne te stappen. Na een diner vraagt hij of de Prinses zin heeft in een wandelingetje. Ze lopen door het park en nemen plaats op een bankje. Ze kletsen wat en lachen wat en dan ineens wordt het serieus. Dazzling Dave neemt de hand van de Prinses en kijkt haar aan. De Prinses, die dit totaal niet had verwacht, vraagt wat er aan de hand is. Dazzling Dave twijfelt even, maar zegt dan: 'Als ik je een ring geef, wil je deze dan bij je houden? Je hoeft hem niet te dragen, maar denk er over na. Ik weet dat het nogal snel is en dat je nu waarschijnlijk schrikt, maar ik moet je dit vragen.'

De Prinses, totaal overrompeld, weet niet wat te zeggen, alleen: 'Heb je serieus een ring?' Dazzling Dave lacht en pakt zijn tas. Dan ineens beseft de Prinses wat hij net zei en dat hij nu op het punt staat een ring te pakken. Uit pure schrik roept ze: 'Nee, nee, nee, ik wil hem niet zien!' Een gesprek volgt, waarin de Prinses uitlegt dat ze niet hetzelfde voelt. Drie dagen is wel heel snel!Vanavond vertrekt ze naar Melbourne, over zes weken gaat ze naar huis. Hoe had hij zich dat voorgesteld? Dazzling Dave is teleurgesteld, maar begrijpt het.

Een uur later stapt Prinses Peartree in de bus naar Melbourne, nog steeds perplex van wat er gebeurd is, maar opgewonden over de dingen die nog gaan komen en de plaatsen die ze nog gaat zien. Ze beseft dat dit Kindom Far Far Away een geweldige plek op aarde is, wat ze in haar hart gesloten heeft. Maar hier voor altijd blijven, zonder haar lieve familie en zonder haar lieve vrienden? Nee, dat kan ze niet. The Happily Ever After zal ze toch thuis moeten vinden..

Arthur

Hihi, zeer vermakelijk geschreven Princess P.

Het klinkt allemaal weer erg bijzonder!

Kus, Arthur

Nicole

Good morning Princess Peartree,
haha wat een geweldig verhaal! Zag je mail en moest het gelijk even lezen ;)

Hahaha, wat heb jij toch weer meegemaakt :D!

Enjoy en Take Care!!

xxxx

Nicole

Uhhh evening bedoel ik?!

Quirine

Haha, doos!
En daar zit je nou al heel je leven op te wachten!!! ;)
Wat een gek joh...

Chantal

Wat een sprookjesachtige belevenissen allemaal!
Geniet van je laatste weken!
Dikke kus!

Sandra Balk

Het is toch zeker niet waar??!??

Michelle

Hej meis,

wat schrijf je dat toch allemaal weer leuk op, je hebt schrijftalent hoor ;-)

hele dikke knuffel van mij!!

p.s. als je van plan was daar te blijven dan zou ik je persoonlijk komen halen hoor! kan je niet nog maanden missen..

Deborah

Hahahaha.. wat een mooi verhaal weer! Die mannen maak je daar helemaal gek ;-)

alie

Hallo Eveline,

Ik was je mooie verhaal aan het lezen dan dacht op een gegeven moment, het zal toch niet?
Maar gelukkig ben je een wijze dame dus maakte Dazzling Dave geen kans.Maar leuk geprobeerd.
Eveline, nog en paar weekjes en dan zien we je weer.
Ik wens je nog fijne weken,
liefs,
Alie

marieke

Haaaaaaaa :-)
Als je op het punt heb gestaan om hem leuk te vinden gaat ie zoiets geks doen :-)
NOu ja ook weer meegemaakt!

Kus!